La Fundació Iluro i l’Escola GEM presenten el projecte educatiu “JO PUC CANVIAR-HO. L’OBRADOR D’ILURO, DELS DEBATS A L’ACCIÓ”

La Fundació Iluro i l’Escola GEM presenten el projecte educatiu
JO PUC CANVIAR-HO. L’OBRADOR D’ILURO, DELS DEBATS A L’ACCIÓ

  • Un total de 10 grups d’alumnes de 4t d’ESO aporten solucions a reptes socials de Mataró
  • El pròxim 11 d’abril a l’Ateneu de la Fundació Iluro es presentaran els resultats al públic de mà dels mateixos alumnes.

La creativitat, cada vegada més, és un valor en alça en totes les facetes de la vida. Potenciar la curiositat, fer preguntes, la reflexió i ser crítics, pren cada vegada més importància. El coneixement ja no s’aprèn només escoltant i accedint a ell, sinó que s’aprèn fent, co-creant i generant nou coneixement, en entorns més cooperatius que potencien el treball en equip, la iniciativa i l’intercanvi, i ho fa en espais que requereixen ser més proactius i per tant més creatius.

L’obrador d’Iluro – Casa Coll i Regàs és un espai d’experimentació que té per objectiu difondre els coneixements i la descoberta d’una manera experimental. L’experiència del modernisme com a punt de partida per abordar els moviments d’art, urbanisme i socials actuals. És a dir, un espai de referència que serveix per poder desenvolupar-hi activitats diverses de debat, educació i creació entorn de la societat del s. XXI. Urbanitz’art, Materialitz’art i Debats des de l’Obrador són els tallers ideats per donar resposta a totes les edats educatives, des de l’educació infantil fins al batxillerat.

Com a l’evolució dels Debats des de l’Obrador, en col·laboració amb l’Escola GEM, neix el projecte educatiu JO PUC CANVIAR-HO. L’OBRADOR D’ILURO, DELS DEBATS A L’ACCIÓ. La metodologia de treball de cadascun dels projectes d’innovació comunitària, s’està desplegant a partir de tres fases:

  • Co-disseny: activitats i tallers inicials per conèixer el context local, identificar les problemàtiques més rellevants, i dissenyar plegats possibles solucions en dades obertes que generin valor comunitari i adrecin aquesta problemàtica.
  • Co-prototipa: sessions de treball per anar generant prototips d’aquestes solucions i anar-les enriquint i millorant.
  • Co-presenta: sessions de treball per a desenvolupar una proposta comunicativa i/o de presentació dels resultats del projecte.

Un total de 10 grups d’alumnes de 4t d’ESO de l’Escola GEM participen en aquest projecte, el resultat del qual es podrà veure el pròxim 11 d’abril a l’Ateneu de Mataró, on els alumnes presentaran en un acte obert al públic els seus projectes.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *